Monday, May 22, 2006

哥倫比亞商學院的自製MTV



朋友介紹網路上的自製video。據說哥倫比亞大學business school每年都會舉行的follie Club活動,最初以舞台劇型式出現,始自1773年,現在的型式是由學生們自製錄影帶。

這個video的內容背景是哥倫比亞財經研究所所長Glenn Hubbard為主角,Glenn Hubbard據說原來也是美國聯準會主席葛林斯班的接班候選人之一,但後來因為與布希在經濟政策上的意見不同,使得美國聯準會主席的位子被影片中的大鬍子,Ben Bernake取得。他的學生以此為主題,改編Police的歌「every breath you take」,製作成這部MTV。
歌詞如下:

[George W. Bush:] "Ben Bernanke is the right man to build on the record that Alan Greenspan has established. I will urge the Senate the act promptly to confirm Ben Bernanke as the fourteenth Chairman of the Federal Reserve."

Every breath you take/在你呼吸之間
Every change of rate/在你每次調息
Jobs you don't create/工作不會增加
While we still stagflate/停滯通膨仍在
I'll be watching you/我要監督你


Every single day/在每天之間
Bernanke takes my pay/Bernake搶走我的錢
When growth goes away/當經濟不再成長
Inflation will stay/通貨就要膨脹
I'll be watching you/我要監督你


Oh can't you see?/你看不到嗎?
The Fed's where I should be/我該在聯準會
How my poor heart aches/我心多麼痛
With each of your mistakes/在你每個錯誤中


First you move your lips/你只動嘴吧
Hike a few more BPS/基息再漲吧
When demand then dips/需求再下降
And the yield curve flips/殖利率變差
I'll be watching you/我會監督你

Since you came supply's lost without a trace/自從你來供給消失
I dream at night that I punch you in the face/夢裏我痛扁你
Your interest policies I cannot embrace/無法認同你的利率措施
I feel so wronged and I long for Greenspan's place/感覺真差、我要葛林斯班職
I keep cryin': Benny! Benny! Please...


Oh can't you see?/你看不到嗎?
The Fed Chair should be me/我該是主席
How my poor heart aches/我心真疼痛
When prices escalate/物價往上蹦


Every move you make/你的每一動
Every oath you take/你的每個誓言
Hope your models break/希望你策略失效
Bet that beard is fake/打賭鬍子是假
I'll be watching you/我要監督你


CBS is great/CBS很好
Wouldn't change my fate/人生不會改變
But we'll be watching you/但我要監督你
We'll be watching you/但我要監督你

哈哈

No comments: